به گزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان روز یکشنبه 13 مهرماه 99 اظهار کرد: «امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاهها و بازارچههای صنایعدستی، هنرمندان این حوزه برای فروش تولیدات خود با مشکل مواجه شدند.»
او تصریح کرد: «رویکردی که در این شرایط فعالان این حوزه در پیش گرفتند، ورود به بازار فروش مجازی بود تا از این طریق بتوانند تولیدات و محصولات صنایعدستی خود را به دست مشتریان و علاقهمندان برسانند.»
معاون صنایعدستی خراسان شمالی با اشاره به نقش بازاریابی اینترنتی و مجازی در توسعه صنایعدستی، افزود: «امروز نقش فضای مجازی در بهبود و توسعه کسبوکار انکارناپذیر است و هنرمندان و صنعتگران نیز باید برای بازاریابی و فروش تولیدات خود از این ظرفیت بهره ببرند.»
قهرمانیان برند سازی و تجاریسازی، همزمان با تقویت آموزشها را از مهمترین دغدغهها در بخش صنایعدستی برشمرد و عنوان کرد: «برگزاری سلسله کارگاههای آموزشی برای هنرمندان صنایعدستی استان برنامهریزی شده است.»
او گفت: «در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه سفال، چرم و... در خراسان شمالی که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استانها از جمله اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و... ارسال میکنند، در این حوزه موفق عمل کردهاند.»
انتهای پیام/